Sommige berichten zijn te marginaal om daar een heel item aan te wijden. Daarom gaan we het even op deze manier proberen. De voorbereidingen zijn weer begonnen, de geruchten rondom spelers zijn weer in volle gang. We zullen proberen in een nieuwsblog jullie op de hoogte te houden over de laatste ontwikkelingen met betrekking tot de selectie en de oefencampagne. Dit item zal dus elke keer geüpdatet worden met het meest recente nieuws boven, met daaronder de reactie van leden zoals jullie dat gewend zijn.

Huidige oefenprogramma PEC Zwolle:

Zaterdag 1 augustus 17:00 SC Cambuur – PEC Zwolle (2-0)

Woensdag 5 augustus 19:00 AZ Alkmaar – PEC Zwolle (0-1)

Zondag 9 augustus 16:45 Heracles Almelo –  PEC Zwolle (0-1)

Vrijdag 14 augustus – 19:00 FC Groningen – PEC Zwolle (0-2)

Vrijdag 21 augustus 14:00 VVCS – PEC Zwolle (1-0)

Maandag 24 augustus – 18:45 FC Emmen – PEC Zwolle

Zaterdag 5 september – 14:00 SC Heerenveen PEC Zwolle

21 augustus 2020 VVCS – PEC Zwolle

PEC Zwolle heeft in een kort duel, tweemaal 30 minuten, met 1-0 verloren van VVCS ofwel het team met clubloze voetballers. Daarmee verliest PEC Zwolle voor de tweede maal in de voorbereiding van een club dat géén eredivisionist is. PEC Zwolle heeft in deze wedstrijd testspeler Maria wederom een kans gegeven samen met veel reserve en jeugdspelers. Een verslag van deze wedstrijd valt hier te lezen.

14 augustus 2020 FC Groningen – PEC Zwolle

In een lang duel, tweemaal 60 minuten voetballen, is PEC Zwolle wederom de winnaar uit een confrontatie met een mede divisionist. PEC Zwolle wist FC Groningen te verslaan met 0-2. Beide doelpunten kwamen van Reza die nadrukkelijker zijn stempel op de spitspositie begint te drukken. Een wedstrijdverslag is hier te lezen.

9 augustus 2020 Heracles Almelo – PEC Zwolle

PEC Zwolle heeft zijn tweede winst te pakken in de oefencampagne. Doelpuntenmaker was Sam Kersten. Een wedstrijdverslag van deze wedstrijd is hier te vinden. PEC Zwolle zit er goed in tot op heden en krijgt weinig goals tegen.

5 augustus 2020 AZ Alkmaar – PEC Zwolle

PEC Zwolle heeft in een duel achter gesloten deuren met 0-1 van AZ Alkmaar gewonnen. Het wedstrijdverslag van PEC Zwolle is hier te vinden. Zian Flemming is de eerste doelpuntenmaker aan Zwolse zijde voor het seizoen 2020/21. Hopelijk gaan er nog vele van hem volgen. Deze overwinning smaakt in ieder geval naar meer.

1 augustus 2020 SC Cambuur – PEC Zwolle

PEC Zwolle verliest in Leeuwarden met 2-0 van Cambuur Leeuwarden. In een pover duel in Leeuwarden van Zwolse zijde, is het Cambuur die terecht wint van PEC Zwolle. Het wedstrijdverslag van PEC Zwolle is hier te vinden. Niet het begin waarop trainer Stegeman had gehoopt.

3 3 stemmen
Artikelbeoordeling
Deel dit artikel
Abonneer
Laat het weten als er
298 Reacties
Nieuwste
Oudste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
pecfan

Straks komt die bolle nog met een paar wonderboy,s

assendorper

Laat die rioolrat aub wegblijven uit zwolle met zijn troep.

pecfan

Het is ook humor he?

pecfan

Oefencampagne is afgesloten. Eventueel nog nieuws over Yeboah. Nu wachten op de voorbeschouwing voor PEC Zwolle tegen Feyenoord.

Rick2

Yeboah gaat helaas niet door, bron Tijmen van Wissingh bij de Oosttribune.
Jammer, was zeker een mooie optie geweest als je hem vast kon leggen.

buffelmuis

Hoe is het eigenlijk met onze vriend Lukoki?

pecfan

Heeft geen club. Is zeker aan het rentenieren op zijn 27ste.

Nieuwespelersgraag

Dat is niet waar, hij gaat aankomend seizoen spelen in Turkije.

buffelmuis

Zian Flemming is meteen lekker bezig voor Fortuna Sittard. Hij scoort 2 van de 3 doelpunten in de met 3-0 gewonnen oefenpot tegen Jong FC Utrecht, waarvan de eerste al na een paar minuten.

assendorper

Hier krijgt PEC nog spijt van.

mazu

Klopt hoor, zeer foute beslissing van de TS. Wel grappig dat je zoveel minnetjes krijgt, terwijl je gewoon gelijk hebt. Ik geef je een plusje

buffelmuis

Ik denk ook dat Flemming meer vertrouwen had moeten krijgen. PEC mag zichzelf wel eens gaan afvragen waarom zo veel getalenteerde spitsen de afgelopen jaren bij PEC zo moeilijk aan scoren toekomen.

Rick2

Ik vraag me toch af waar het vertrouwen op gebaseerd is, Flemming liep ook in de KKD maar 1 op 3 als je de penalties weg laat.
Daarnaast was hij voetballend zeer zwak als je de fans van NEC moet geloven.
Waarschijnlijk zal hij ook op de trainingen niet hebben uitgeblonken in de kleine ruimte.
Misschien krijgt PEC spijt maar op basis van wat ik van hem zag zal dat wel meevallen.

buffelmuis

Als je voetballend ‘zeer zwak’ bent, schop je het niet tot het tweede van Ajax, aanschurkend tegen het eerste elftal.

pecfan

B.V. Parzyszek en Scamacca.

Rick2

Zag dat Yeboah gisteren nog 25 minuten mocht meedoen bij Wolfsburg, lijkt me dus nog niet zeker dat hij naar PEC komt……

swolluh

Ik vermoed dat het een kwestie van tijd is dat Yeboah deze kant op komt.
Geruchten zijn wel dat het om een huurdeal gaat.

Rick2

Zou jammer zijn als het huur wordt, betekent dus dat eerst zijn contract verlengd wordt want zijn huidige contract loopt in 2021 af.

zwollepec

We hebben een voorbereiding gedraaid met uitstekende resultaten tegen de eredivisie ploegen. Vaak de 0 achterin. Volgend weekend gaat het eindelijk beginnen dan kunnen we zien waar we echt staan de 1e wedstrijden zijn belangrijk om de resultaten uit de voorbereiding door te zetten. Anders is het goede gevoel zo weg en dat gaat je het hele seizoen dan opbreken. Heb er onwijs veel zin in hopelijk is snel die corona ellende voorbij en kunnen we weer met 14000 mensen het stadion in. We hebben tegen Feyenoord wat recht te zetten thuis!

pecfan

Heb gedeelten gezien van de wedstrijd tegen Heerenveen. Vond het er wel goed uitzien. Zie verder nog geen reacties.

Nieuwespelersgraag

Leukere wedstrijd dan de vorigen, aanvallend wordt het al beter. Verdedigend staat het nog steeds erg stabiel. Drost en Van Duinen vielen ook eindelijk op, en speelden beiden best goed. Wanneer Tedic, Strieder, Clement en Lam terug zijn, zal het nog beter gaan. Clement miste we trouwens eigenlijk helemaal niet. 2 of 3 versterkingen zou genoeg moeten zijn voor een plek in de middenmoot. Laat Maria en Yeboah, maar komen.

Rick2

Lastig te beoordelen waar we staan na de wedstrijd tegen Heerenveen. We varen wel een stuk sterker maar de Friezen waren natuurlijk verre van compleet. Zonder Joey Veerman (geweldige voetballer) hadden ze denk ik geen fatsoenlijke aanval gecreëerd. Drost op 10 gaat steeds beter en zijn diepgang is ook belangrijk, dit creëert ruimte voor anderen. Verdediging staat wel en middenveld ook, Lam zal wellicht Nakayama gaan vervangen al speelde hij gisteren wel goed, kreeg steeds meer lef in zijn spel. Voorhoede blijft het probleem, de gedachte van Leemans op rechtsbuiten snap ik maar het komt er helaas niet uit. Hij… Lees verder »

Jongerenrang1980

Als we met 4000 man bij de wedstrijd tegen Feyenoord aanwezig mogen zijn moeten we dus per persoon voor ongeveer 4 man herrie maken. Hoe gaan we dat doen? Ik ga op mijn telefoon een opname in-schreeuwen
Zwolluh Zwolluh…

Doet iedereen mee?

sPECtakel

ik heb een toeter besteld. Ik hoop dat hij mee naar binnen mag! Ik hoop dat ik de toeter vaak mag laten horen.. ik hoop zo dat we weer een keer een seizoen in het linker rijtje mogen meedoen. Heb er ontzettend zin aan.! Vanmiddag generale repetitie, dan weten we wel waar we ongeveer staan, hoewel we wel een paar missen.( Lam Tedic en de vleugelspeler.).. Maar volgens mij is Heerenveen ook nog niet uitgeshopt. Ik benieuwd erg benieuwd wie de nieuwe vleugelspeler gaat worden. Willems neemt er mooi de tijd voor.. Maar dat zie ik ook positief… Als “goed… Lees verder »

Nieuwespelersgraag

Ook Strieder, Caschili en een nieuwe linksback ontbreken nog. Ik hoop op een leuke wedstrijd!

sPECkoper

Ik vind dat wat minder positief. Het betekent dat de buitenspeler niet heeft kunnen oefenen/spelen met zijn teamgenoten. Zo’n gast heeft natuurlijk weer een aantal weken nodig om zich aan te passen ….

Het is erg stil rondom eventuele aanwinsten van PEC, ik weet niet of dat goed nieuws is. PEC heeft de laatste jaren nou niet bepaald reclame voor zichzelf gemaakt.

Ik hoop natuurlijk dat ik er helemaal naast zit en dat snel nog één of meerder spelers van een behoorlijk niveau wordt aangetrokken die onmiddellijk inzetbaar is.

pecfan

Achter in de rij voor een werkvergunning voor Tedic. Tja, wij zijn ook geen Ajax, PSV of Feyenoord.

assendorper

We hebben ook geen overmars of arnesen, die zoiets snel regelt.

HanV

Zou dat uitmaken? Conteh (spelend in Duitsland) is door Feyenoord gehaald, contract op 2 juli, werkvergunning op 6 augustus. Ook Twente moest volgens RTV Oost weken wachten op de werkvergunning voor Danilo van jong Ajax.
Bij Kudus zegt Ajax ook dat het een maand duurde die werkvergunning er was..
Bij Tedic is die aanvraag vast niet voor 21 augustus gedaan, wat er ook gedaan moet worden voor zo’n vergunning, het zal vast nog wel anderhalve week duren.

Jongerenrang1980

Dumfries is afgevallen bij het Nederlands elftal. Nou Lodeweges tijd om de Zwolse kaart te spelen… Kingsley Ezihibue mag volgens mij nog altijd opgeroepen worden. 🙂

pecfan

Waar blijven onze buitenspelers? Je zal zien dat ze straks weer te maken krijgen met quarantaine regels, wennen aan de tactiek, achterstand conditie en het missen van wedstrijdritme. Dus pas met de kerst heb je er dan pas wat aan.

pecfan

PSV heeft Max. Wij misschien Maria. [Zal er eerst nog 1 weg moeten vrees ik] En natuurlijk nog een rechtsbuiten.

pecfan

PEC-Feyenoord uitverkocht. Hoeveel toeschouwers zijn dat dan?

Nieuwespelersgraag

Zo’n 3500/4000 verwacht ik, er zijn namelijk iets van 7500 seizoenskaarthouders.

Jongerenrang1980

Willem Twee, tegenstander van ons op 25 oktober mist Wriedt en Owusu voor langere tijd. Wriedt heeft een middenvoetsbeentje gebroken, als ik denk aan van Duinen en Lam dan is hij 8 tot 12 weken uit de roulatie. Owusu heeft een flinke hamstringblessure, die zal wel op tijd weer terug zijn.

Van038

Kaj de rooij gaat naar nac voor drie jaar lees ik net.
Toch jammer want het is echt een goede speler.
Het geeft in ieder geval hoop dat er in een hoger segment wordt gezocht dan navratil.
Yeboah Peterson en de rooij zijn al een hoger segment. Hopen dat pec een dezer dagen met een goede buitenspeler komt.

assendorper

En weer zit onze fantastische TD te slapen.

swolluh

Ik heb begrepen dat Pec de Rooij een interessante speler vind maar nog niet goed genoeg acht als directe versterking. Ik snap wel dat Pec niet teveel risico wil nemen en direct een speler wil halen voor de basis. De vraag is alleen of de Rooij niet goed genoeg is voor de basis. Een groot talent is het zeker.

Laatst bewerkt op 30 dagen geleden door swolluh
Rechtsbuitentveld

Ja na 500 keer een dergelijke reactie weten we het wel…

pecfan

We moeten ook beseffen dat niet elke speler bij ons wil spelen. Wij zijn geen topploeg en de salarissen zijn navenant.

mazu

Als de salarissen bij PEC ongeveer gelijk zijn aan de bij die een 1e divisie club als NAC is er de laatste 6 jaar iets niet helemaal goed gegaan op commercieel gebied… (maar dat is geen nieuws)

HanV

Ik denk dat je de enige in Nederland bent die NAC weet te noemen als zijnde een club waar het beter gaat.

zwollepec

Onze nieuwe spits wacht op een werkvergunning en is opgeroepen voor interlands en gaat voorlopig terug om daar te trainen. Zeker bij terug komst ook weer in quarantaine??? Goed bezig eerst je aanvallers laten gaan en dan met lege handen staan. Waarom verbaasd me dit niet van Pec Zwolle.

pecfan

Dan maar hopen dat hij voor de Kerst nog een keer te zien is. Pfffffffffffffff. Wordt niet goed van dit PEC Zwolle.

assendorper

We gunnen het die jongen, zullen ze wel zeggen.

Sempros

Hij speelt op 8 september de laatste wedstrijd bij Jong Servië. Mocht hij in quarantaine moeten, dan is de kans dus dat je hem tot 19 september kwijt bent. Dat zijn dus de eerste twee wedstrijden. Dat is nog wel te overzien, daar hebben we natuurlijk Reza voor.

Daarnaast lijkt het me ook het plan om voor de eerste wedstrijd een buitenspeler te strikken.

Nieuwespelersgraag

Aankomende week zal er een nieuwe buitenspeler gepresenteerd worden, Kristoffer Peterson was in beeld, net zoals Kaj de Rooij. Ondertussen is Zwolle bezig met Yeboah op te halen bij VFL Wolfsburg, dit kan op leenbasis of definitief zijn. Daarnaast is het mogelijk dat PEC nog een tweede vleugelaanvaller wilt gaan halen.

Rick2

John Yeboah zou een verrassing zijn, prima speler in aanleg maar nog geen zekerheidje.
Prima statistieken in de jeugd maar bij VVV nog niet spectaculair ondanks dat de fans hem wel waardeerden. Kwam bij een verdedigende ploeg áls VVV ook minder tot zijn recht. Als je hem vast kan leggen zou ik het zeker doen, nog 1 jarig contract bij Wolfsburg dus dat zou moeten kunnen….

swolluh

Ik heb hem te weinig zien spelen voor een goed oordeel. Hij viel mij te weinig op in de wedstrijden tegen Pec. Maar hij lijkt mij wel een speler met diepgang en snelheid en hij is ook nog jong.

Nieuwespelersgraag

Het verbaasd me alleen dat ze nu met een linksbuiten bezig zijn ipv met een rechtsbuiten.

swolluh

Het is niet uitgesloten dat er ook nog rechtsbuiten bijkomt. Ik heb inmiddels wat meer beelden gezien van Yeboah. Het is een razendsnelle speler die de achterlijn kan halen. Het is opvallend hoe goed zijn zijn lichtvoetige voetenwerk is.Hij is technisch begaafd en kan ook uit de voeten in een kleine ruimte. Hoewel hij sterker lijkt als die ruimte voor zich heeft. Zijn scorend vermogen, voorzet en met name zijn schoten op het doel zijn punten waar die zich in moet verbeteren. Het is wel een type speler die we missen in de selectie vooral zijn snelheid. Kortom een speler… Lees verder »

Laatst bewerkt op 30 dagen geleden door swolluh
pecfan

Misschien nog Roberts van City huren?

PEC477Zwolle

Joel Zwarts van Excelsior lijkt mij ook een talentvolle speler. Hij heeft snelheid en kracht en kan op de vleugel spelen.

pecfan

Heeft nog twee jarig contract.

pecfan

Ach, hadden wij maar eens een keer zo,n speler gehad als die Ejuke. Gaat voor 12 tot 14 miljoen weg. Dan kon je lekker de spelers aanschaffen die je wil hebben.

Nieuwespelersgraag

Gewoon een kwestie van goed scouten. Ejuke heeft SC Heerenveen toch nog 2 miljoen in eerst instantie gekost. Zo’n investering zou PEC niet snel doen denk ik.

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door Nieuwespelersgraag
pecfan

Nee, je kan beter kruidenieren.

pecfan

Daarmee bedoel ik dat je niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten. Neem in het verleden Vincent Janssen. Niet tot het gaatje durven gaan. Of recent nog Veerman van Volendam. Een echte zakenman gaat wel tot het gaatje en pakt de winst.

Nieuwespelersgraag

Misschien komt dit ook omdat PEC financieel gewoon niet genoeg heeft om bijv. Joey Veerman te betalen.

pecfan

Na al die miljoenen transfers? Wat hebben ze dan met die inkomsten gedaan?

Nieuwespelersgraag

Dat vraag ik mij ook af, ik denk schulden aflossen en de uitgaande transfers compenseren met de misgelopen inkomsten van de coronacrisis.

markizo

…. en wat heeft het verkopen van aandelen opgeleverd of is dat een van de vele ,,luchtkastelen” van Visser geweest. Je hoort er immers nooit iets van. Zelfs als je er naar vraagt, net als de inkomsten uit veel goede transfers, draait hij om de keutel heen.

pecfan

Een mens is van nature nieuwsgierig. Wat kost een speler en voor hoeveel gaat hij weer weg. Via de jaarcijfers komt het toch een keer uit toch?

PEC477Zwolle

Ja is ook logisch, de ”corona gaten”’moeten ook weer gedicht worden door PEC. Daarnaast moeten we niet vergeten dat we in het verleden ook regelmatig extra dure spelers moesten aantrekken in de winterstop, omdat we er slecht voor stonden. Dit was waarschijnlijk ook niet altijd begroot dus levert weer een tekort op. Bijvoorbeeld afgelopen winter Strieder huren, seizoen daarvoor werden in de winterstop Thy, Clement en Nakayama aangetrokken. Dit heeft ook veel geld gekost, wat niet begroot was.

Sempros

De corona crisis kost ons 1 – 1.5 miljoen euro. Dan verdampt dus een transfer als Hamer al volledig.

pecfan

Zouden we het niet eens kunnen proberen met Bajselmani op rechtsbuiten. Hij zelf zal wel willen denk ik.

pecfan

Er stroomt weer geld binnen!!!!!! Van Crooij plus salaris. En nu weer Flemming plus salaris. Voorlopig geen Maria [in nood dan maar Dekono] Nu dan maar eens flink doorpakken Willems. De fans hebben nu wel lang genoeg gewacht. Twee buitenspelers met twee benen.

swolluh

Tegen Fc Utrecht bleek maar weer dat we aanvallend nog wat versterking kunnen gebruiken. Mogelijke interessante opties zijn:

  • Crysencio Summerville, Feyenoord, 18 jaar, mag weg. Marktwaarde 1,5 miljoen
  • Kaj de Rooij, Fc Eindhoven 19 jaar, contract t/m 2021. Marktwaarde 4.75.000
  • Joël Zwarts, Excelsior, 21 jaar, contract t/m 2022. Marktwaarde 500.000
  • Issa Kallon, Cambuur 24 jaar, contract t/m 2022. Marktwaarde 475.000
  • Awer Mabil, FC Midtjylland 24 jaar, contract t/m 2022. Marktwaarde 3 miljoen huur.

Mijn voorkeur gaat naar Zwarts van Excelsior ik denk dat hij meteen van toegevoegde waarde kan zijn met doelpunten en assists.

sPECtakel

mijn voorkeur gaat uit naar Kaj de Rooij… Topper, mooi jong… Zitten meer eredivisie clubs achteraan…

Nieuwespelersgraag

Daar heeft PEC al naar geïnformeerd, maar die kunnen ze waarschijnlijk niet betalen. Hij zal 400k moeten kosten. Zou wel een geweldige aanwinst zijn.

swolluh

Pec ziet hem niet direct als versterking voor de basis. Na de verkoop van Flemming en van Crooij zouden ze toch wel een paar ton moeten kunnen betalen lijkt mij.

Rick2

Allen goede versterkingen maar of ze realistisch zijn weet ik niet, budget is volgens mij zeer beperkt. En waarom zou Midtjylland een basisspeler verhuren? Okita en Emanuelson zou ik er nog wel bij willen hebben. Met Emanuelson heb je een backup voor Paal en voor het hele middenveld. Het getuigt van armoede dat een de Rooj nu pas in beeld is als er volop belangstelling is. Deze jongen valt al veel langer op in de KKD. Joey Veerman is voor 5 ton gekocht door Heerenveen, wij kopen voor dat geld Leemans….. Bij de scouting valt echt nog een hoop te… Lees verder »

swolluh

John yeboah staat hoog op het verlanglijstje van Pec lees ik. Speler van Wolsburg die vorig jaar is geleend door Vvv Venlo.

pecfan

Summerville. Marktwaarde anderhalf miljoen. Bij Zwolle zonder concurrentie basisspeler. Kan zijn waarde dus ook nog verdubbelen. Zoek in alle kasten om hem naar Zwolle te halen.

Nieuwespelersgraag

Klinkt geweldig, maar wij kunnen vast niet tegen geïnteresseerde PL-clubs op. Een andere leuke, goedkopere optie lijkt mij Ramazani, ex-speler van Manchester United.

pecfan

Linksbuiten. Ook goed. Nog zo een op rechts en je zit in het linker rijtje. Kom op Visser, verkoop je huis en maak Zwolle weer trots.

Barto

Wanneer Visser gaat bouwen voor de aankomende competitie na het afbreken vind ik dat ook prima.

Barto

En afbreken is niet negatief bedoeld. Wat ik daarmee wil zeggen is het laten afvloeien van spelers die niet meer van een toegevoegde waarde zijn. Het bouwen is het aantrekken van nieuwe spelers die aan de verwachtingen voldoen van zowel de club als ons de supporters dat resulteert in positive resultaten.

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door Barto
pecfan

Iedereen heeft het nu toch wel kunnen zien dat wij met een paar vleugelspelers er bij een redelijke selectie zouden hebben. Leemans en Flemming mogen weg [door selecteren] Desnoods spelers huren. Vergeet niet dat elke plaats die je hoger in de stand komt je weer Euro,s oplevert.

mazu

Summerville mag vertrekken bij Feyenoord. …..

assendorper

Nou, willems, werk aan de winkel

pecfan

Die zou in Zwolle niet misstaan.

Barto

Helemaal mee eens. Ik neem aan dat Visser en Willems inmiddels op logische wijze al actie hebben ondernomen.Ik ben heel benieuwd wat er uit de koker gaat komen.

Rick2

Summerville is denk ik onhaalbaar, moet een transfersom kosten en een redelijk salaris. Niks is onmogelijk maar om al ons geld te besteden aan een weliswaar zeer talentvolle speler lijkt me te riskant.
Ik zou de komst Summerville zeer toejuichen als het budget hét toelaat maar niet als het onverantwoord is.
Zou me niks verbazen als het Aboukhlal wordt of een andere huurling met ons geringe budget.

buffelmuis


Ik kan niet meer reageren op bepaalde artikelen (zoals dat over het vertrek van Van Crooij). Dan sta ik ook niet als ingelogd rechts bovenin.

Update: laat maar, het werkt ineens goed nu.

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door buffelmuis
Barto

Ik had precies hetzelfde. Zal wel ergens een bug zitten.

pecfan

Dat zelfde probleem heb ik hier ook al aan paar keer vermeld.

markizo

Gelukkig hebben we Stanley Elbers nog op de radar….. Pffffff! De resultaten zijn goed, prima zelfs, in de voorbereiding. Weinig doelpunten tegen, maar het is allemaal wel heel matig. Onrustig in de opbouw, veel balverlies en te weinig scorende spelers. Clement, waar ik al geen fan van ben, is een matige middenvelder die niet al te veel toevoegt. Ik heb nog een matige rechtsback gezien en een te belangrijke rol voor Huiberts met af en toe aardige steekpasses, maar ook met teveel balverlies als hij onder druk wordt gezet. Een redelijke selectie met te weinig diepgaande spelers en een te… Lees verder »

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door markizo
swolluh

Hoezo Zwolle heeft Elbers toch niet goed genoeg bevonden?

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door swolluh
buffelmuis

Er schijnt weer interesse in Elbers te zijn. Maar ik mag hopen dat die geruchten niet kloppen. Laten ze dan Queensy Menig maar gewoon weer halen 😉

Rick2

Waar komt dat gerucht vandaan dat PEC interesse heeft in Elbers?
Ik kijk nergens meer van op maar dit lijkt me wel heel sterk.
Heb het nergens gezien, alleen terloops een opmerking van Leo Driessen of Elbers niet iets is……

assendorper

Leo Driessen zegt zoiets niet zomaar

buffelmuis

Over dat te hoge breigehalte ben ik het met je eens. Dat komt m.i. door een te traag speeltempo / te trage balbehandeling en te weinig in beweging zijn zonder bal. Dat laatste is iets van de afgelopen jaren, sinds Van ’t Schip het na de winterstop niet meer op de rails kreeg. Zodra het tempo omhoog gaat en mensen gaan lopen zonder bal, zie je best mooie dingen. Naar mijn mening zou Clement een goeie middenvelder voor PEC kunnen (moeten) zijn, maar hij vertraagt het spel vaak onnodig doordat hij de bal te lang vasthoudt. Bal bij je houden:… Lees verder »

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door buffelmuis
pecfan

De backs kunnen de bal niet kwijt aan een middenvelder en spelen dan maar weer terug naar een verdediger of keeper. Ze zouden er eens op moeten trainen hoe je een tegenstander omspeelt. Dan komt er vaart in het spel en ben je direct dreigend. En zien wij eindelijk eens een paar vlotte aanvallen.

peczwollefan

Saaie wedstrijd gezien vanavond maar mooie goal van Reza. Op de flanken moet er echt wat bij want met spelers als Leemans en Drost red je het niet als buitenspelers…. Zie t liefst Reza in de spits en van Duinen op linksvoor. Ben zelf enthousiast over Flemming maar mag vertrekken van de club, toch vreemd. Na zijn goede seizoen bij NEC en nu in de voorbereiding prima snap ik niet dat ze hem niet willen behouden, speler met strijd en inzet dat kunnen we wel goed gebruiken. Hij was zelf ook teleurgesteld hoorde ik bij het interview bij Fox, hij… Lees verder »

Rick2

Eerste helft was zeer matig, 2e helft aardig. Nadat Lam en van Duinen erin kwamen werd het spel directer en sneller. Clement viel erg tegen, staat dan wel niet op zijn favoriete plek maar dan mag je wel in dienst van de ploeg spelen. PEC is er niet om Clement lekker te laten ballen maar andersom. In potentie is hij 1 van onze beste spelers maar vandaag niet. Overigens moet van Duinen gewoon linksbuiten en Clement op het middenveld. Op basis van de 2e helft ben ik best optimistisch, toen was er veel meer beweging en dan zie je dat… Lees verder »

nul3acht

Beetje treurig om naar te kijken. Ik ga hier maar even rond met de ijsjes denk ik….

Bassie1

Wat een verschrikkelijk potje tegen Emmen. Matig veldspel. Geen kansen en daar gaat het toch om. Emmen is overigens niet veel beter. Zwak spel van met name Nakayama (wat een gevaarlijk balverlies telkens) en Drost (nog geen geslaagde actie). Opbouw matig in een veel te traag tempo.

assendorper

Lijkt wel of ze er geen zin in hebben vandaag

Bassie1

Medelijden met Reza. Die staat gewoon op een eiland. Geen enkele aanvoer. Maakt overigens niet uit wie er in de spits staat, want de aanvoer is er gewoon niet

Barto

Reza is een prima spits. Het lijkt wel of onze trainer niet wil inzien, dat we dreigende vleugelspitsen nodig zijn, die hem de nodige ballen kunnen aanleveren.

Bassie1

Lam als verdedigende middenvelder ziet er beter uit dan Nakayama

Nieuwespelersgraag

Ik vond Lam, Van Duinen en Van Polen erg goed. Een vervanger voor Strieder lijkt mij ook echt niet nodig.

Nieuwespelersgraag

Het is deze wedstrijd wel heel duidelijk; PEC mist nog 2 of zelfs 3 buitenspelers met diepgang, en nee, Leemans, Drost, Clement en Saymak moeten daar niet spelen. Leemans is zo voorspelbaar en Clement durft niet eens richting het doel te gaan als hij de kans krijgt.

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door Nieuwespelersgraag
nul3acht

Nog geen bevestiging van PEC gezien omtrent Slobodan Tedić, of heb ik iets gemist

pecfan

Hij zat vanmorgen in het vliegtuig.

Nieuwespelersgraag

Dat zag ik ook, hij zal waarschijnlijk vandaan of morgen gepresenteerd worden.

Van038

Zag op zijn Instagram account dat hij in een molecaten huisje zat en hij had zwolle als plaats toegevoegd dus dat zal snel rondkomen

pecfan

Zie RTV Oost.

assendorper

Zou luciano narsingh niet iets zijn als buitenspeler? Eventueel huren van feyenoord.

nul3acht

Nee, aub niet. Bakt er weinig van en volgens mij blessure gevoelige speler.

assendorper

Hoorde het vanmiddag al, nu ook op fox, dat ze weer met stanley elbers bezig zijn voor de vleugel. Zal toch niet waar zijn?

Van038

Ik hoop toch dat ze met iets beters komen dan elbers. Er is niet voor niks afscheid van hem genomen

pecfan

Ik kan hier nu reageren maar wil ik dat bij een ander item ook doen moet ik mij weer aanmelden wat dan weer mislukt. Zijn er meer die daar last van hebben?

assendorper

Moet ook steeds opnieuw inloggen

Jongerenrang1980

We hebben deze voorbereiding gezien dat de jeugd van Pec Zwolle kort op het eerste zit qua kwaliteit. En we weten ook dat het 021 elftal een serieuze competitie gaat spelen. Eerder heb ik al geopperd dat de wedstrijden van dit elftal een redelijk alternatief kunnen zijn voor seizoenkaarthouders die een thuiswedstrijd van het eerste elftal over moeten slaan. Maar bij PEC lijkt er nog geen besef te zijn over deze mogelijkheid/kans. We beginnen deze nieuwe jongens juist nu beter te kennen en het is een kans voor open doel daar beter op in te spelen. Ik zou naar een… Lees verder »

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door Jongerenrang1980
pecfan

Heel goed idee. Die jongens verdienen het ook om voor een flink publiek te spelen. Ze zijn inderdaad goed bezig. Zij vormen het kapitaal in de toekomst!!!!!!!!!!!!!!

Barto

Mee eens. Dit idee van jou moet zo snel mogelijk op de vergadertafel komen te liggen bij het bestuur.

pecfan

Moet me steeds opnieuw aanmelden. Knap lastig.

Barto

‘PEC heeft beet bij Manchester City en hengelt spits (20) voor twee jaar binnen’ PEC Zwolle is bijna rond met Slobodan Tedic (linksonder op de foto). De 20-jarige spits, die jeugdinternational van Servië is, wordt naar alle waarschijnlijkheid voor twee seizoenen gehuurd van Manchester City. Volgens De Stentor is PEC ‘zo goed als rond’ met Tedic, die twee seizoenen actief zou moeten zijn in Zwolle. In Overijssel moet hij gaan concurreren met Mike van Duinen, Reza Ghoochannejhad en Zian Flemming. Laatstgenoemde staat echter op de nominatie om te vertrekken. Tedic speelt sinds januari 2020 voor het beloftenelftal van Manchester City,… Lees verder »

pecfan

Tweebenig. Wel een voordeel.

assendorper

Volgens mij mij heb je meer aan een snelle buitenspeler met goede voorzetten.

Nieuwespelersgraag

Als er daar nog 2 goede van komen, en Leemans, Van Crooij en Flemming vertrekken, staat er een goede aanval en kan pec een mooie plek in de middenmoot behalen.

Realist

Vandaag, precies 6 jaar geleden, Europa League tegen Sparta Praag (1-1) !!

pecfan

PEC Zwolle wint van AZ. VVCS wint van PEC Zwolle. Wie is dus de op 1 na beste?

Barto

Deze uitslag is gebaseerd op meerdere factoren o.a;

  • Een mentaliteit kwestie van PEC Zwolle. Het niet kunnen opladen voor dit soort wedstrijden.
  • Tegenstander is meer gemotiveerd en wil zich in de kijker spelen.
  • PEC Zwolle speelt niet met de nodige basisspelers.
pecfan

Dat snap ik wel Barto. Proef je de humor niet?

Barto

Ik snap dat, maar aan de andere kant snap ik dat andere ook wel weer.

HanV

PEC? Want VVCS is beter. Maar als je de beginopstelling ziet dan deed van de basisspelers alleen van Duinen mee. Het meest opvallende was nog de speelduur, na 65 minuten was er commentaar dan het nog een kwartier zou duren, maar het was opeens een wedstrijd van 70 minuten. Er mochten in de laatste paar minuten nog vier verdedigers invallen. Maar van de reserves en jeugd verwacht je toch wel wat meer tegen de VVCS. Belangrijkste lijkt mij hoe Maria het deed. Westermann maakte zijn eerste minuten als voetballer in 2020, of had hij al een oefenwedstrijd gespeeld?

Barto

Van Crooij terug naar VVV! Vito van Crooij is op de weg terug naar VVV. PEC Zwolle en de Koelclub hebben alsnog overeenstemming bereikt over de transfersom. Naar verluidt gaat de Venlonaar een contract voor vier seizoenen tekenen bij de Eredivisionist. Met de komst van Van Crooij haalt VVV een publiekslieveling terug naar Venlo. Van Crooij speelde al bijna 150 competitie- en bekerwedstrijden in het geelzwart. Na de gehele jeugdopleiding te hebben doorlopen liet hoofdtrainer René Trost de inmiddels 24-jarige aanvaller op 9 maart 2014 in het eerste elftal van de Koelclub debuteren tijdens de uitwedstrijd tegen Achilles ‘29. Met… Lees verder »

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door Barto
pecfan

Zal je zien dat hij daar wel gaat vlammen.

Nieuwespelersgraag

Waar heb je dat nieuws vandaan?

Barto

Staat in de De Limburger. Had ik ook al aan het eind van het bericht vermeld.

Barto

Ik ben benieuwd wat het transferbedrag is.

swolluh

Jammer dat van Crooij niet goed uit ver is gekomen bij ons. Eerste seizoen nog aardig daarna nooit meer de van Crooij gezien zoals die VVV was. Ik ben benieuwd wie water bij de wijn heeft gedaan m.b.t. de transfersom. Ook neemt Zwolle een risico of ze moeten al een volwaardige opvolger op het oog hebben die wil komen want nu hebben nog minder opties op de flanken. Hopelijk is Summerville nu op te halen!

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door swolluh
Nieuwespelersgraag

Nu Van Crooij weg is moeten er nog wel 2 vleugelaanvallers bij, wat mij betreft, eens kijken of dat gaat gebeuren.

assendorper

Werk aan de winkel voor willems.

pecfan

Sommige berichten zijn te marginaal. Daarom geen nieuws.

Realist

Het laatste nieuws is van 5 augustus 2020, dat is precies twee weken geleden.
De website wordt gerund door vrijwilligers. Belangeloos. Heel fijn, maar in deze toch spannende transferperiode zou ik graag meer en beter geïnformeerd willen worden. Actueel nieuws graag! Wat mij betreft mag er een kilo peper in de redactie. Of ga op zoek naar fanatieke nieuwsbrengers. Succes!

Menski

Misschien iets voor jou Realist?

assendorper

Lees net Michael Maria van psv weer op proef. Deze categorie moet je niet hebben, gedegradeerd met twente.

PEC477Zwolle

PEC Zwolle is neergestreken in de bossen van Epe. Zonder de langdurig geblesseerde Rico Strieder, maar met een oude bekende: Michaël Maria. De 25-jarige linkspoot krijgt bij de eredivisionist een nieuwe kans om een contract af te dwingen. In de eerste week van augustus begon Michaël Maria vol ambities aan zijn proefperiode bij PEC Zwolle, maar al na één dag vond hij zichzelf terug op de behandeltafel. Een blessure maakte prompt een einde aan zijn kortstondige stage bij de selectie van trainer John Stegeman. Maria keerde terug bij zijn oude club PSV, waar hij kon revalideren. PEC beloofde op zijn… Lees verder »

Nieuwespelersgraag

Nakayama en Huiberts kunnen dat inderdaad beide invullen, ook Thomas Lam zou een optie kunnen zijn, ik zie liever dat ze het geld besparen en dat ze ipv een vervanger voor Strieder een snelle vleugelspeler halen. Het beste zou gewoon zijn dat ze nog met een grote verassing komen voor de rechtsbuitenpositie.

Barto

Mee eens. Een dreigende snelle vleugelspeler die Reza voorziet van de nodige aanvoer is altijd welkom.

Barto

Off Topic: Door de ogen van de veurzitter Voorzitter Adriaan Visser schrijft met enige regelmaat een column voor de achterban van de club. Ditmaal geeft hij naast de sportieve stand van zaken ook een update over het bezoeken van wedstrijden in tijden van corona. Sportief De selectie bevindt zich momenteel halverwege de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Nadat de eerste oefenwedstrijd tegen SC Cambuur werd verloren (2-0), zegevierde PEC Zwolle tegen de drie mede-eredivisionisten AZ (0-1), Heracles Almelo (0-1) en FC Groningen (0-2). Nu zijn uitslagen in de voorbereiding natuurlijk niet van doorslaggevend belang. Niettemin, al met al lijkt het… Lees verder »

sPECtakel

Er is interesse in een aantal van onze spelers ..ik ben benieuwd wie dat zijn…. Paal was eerder al interesse voor..mogelijk voor hem. Wanneer er spelers vertrekken raken we kwaliteit en vastigheid / balans kwijt

Mijn verdere conclusie uit het artikel :
Geen nieuwe spelers meer, tenzij er spelers nog verkocht worden… Dit is anders dan eerdere berichten …

Vwb onze seizoenkaart.. Om de thuiswedstrijd…. Waarbij geldt.. Wie het eerst komt… Dus degene die t snelste is heeft de mooiste wedstrijden

Realist

“Dus degene die t snelste is heeft de mooiste wedstrijden”

Hier gaat gedoe van komen, want je zal bijvoorbeeld maar bejaard of gehandicapt zijn, of werken moeten als de verkoop begint.

sPECtakel

ik vrees van wel…. dat er dan gedoe van komt…

Ik zou zeggen. verdeel in groepen.

groep 1 heeft. 1e /4e. /5.e En 8e keus

groep 2 de 2e 3e 6e en 7e keus… (Of zoiets)

maar ik neem aan dat er vast een mooie constructie is bedacht en ik hoop dat we snel weer mogen juichen in een vol stadion, ( kolkende massa’s)

Barto

“Geen nieuwe spelers meer, tenzij er spelers nog verkocht worden… Dit is anders dan eerdere berichten …”

Tja het blijft steeds vreemd. Door de beste spelers te verkopen is het maar afwachten wat je ervoor terugkrijgt. En de geschiedenis leert bij onze club, dat we in al die seizoenen steeds maar aan kwaliteit hebben ingeleverd.

swolluh

Ik denk dat Visser doelt op de eerdere interesse van VVV in van Crooij en de belangstelling voor Leemans van o.a. Fortuna Sittard. Ik zou proberen met behulp van het investeringsfonds Summerville van Feyenoord aan te trekken. Het lijkt mij sterk dat hier nu al geen geld meer inzit.

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door swolluh
Realist

Trent Sainsbury staat op het punt om te tekenen bij KV Kortrijk. De 28-jarige verdediger, die een verleden heeft bij PSV, verliet het Israëlische Maccabi Haifa en kost de Belgische club niets. Kortrijk is op zoek naar versterking in de verdediging en de gewenste aanwinst is Sainsbury, schrijft Het Laatste Nieuws. De Belgische krant zegt dat de Australiër op weg is naar Kortrijk en spoedig een contract zal ondertekenen. De 28-jarige Sainsbury voelde zich naar eigen zeggen op zijn gemak in de Lage Landen en kiest daarom ook voor De Kerels. Sainsbury werd in 2018 door toenmalig PSV-trainer Mark van Bommel transfervrij… Lees verder »

pecfan

Voor het eerst in afwachting van goedkeuring. Waarom is dat? Ben ik soms negatief?

pecfan

Vrijdag vanaf 14.00 uur eens kijken of er nog goeie vleugelspitsen zijn bij de vvcs.

Nieuwespelersgraag

Normaal gesproken loopt er alleen B-garnituur rond bij VVCS, wellicht zit misschien de buitenspeler die we zoeken er alsnog bij, maar ben bang dat dat meer kkd en hoofdklasse niveau is.

Trapoplinks

Lodeweges al onderweg?

assendorper

Gelijk inwisselen voor die twee zoutzakken.

Barto

Is nu tijdelijk bondscoach van het Nederlands elftal.

Nieuwespelersgraag

Heeft iemand toegang tot het artikel van De Telegraaf over de spitsenstrijd van PEC? Zou iemand even kunnen vertellen wat er instaat? Lijkt me wel een interessant artikel.

Barto

Crysencio Summerville van Feyenoord is gelinkt aan PEC Zwolle voor een spitspositie.

Nieuwespelersgraag

Voor de spitspositie of de rechtsbuitenpositie? Staat er ook nog wat anders belangrijks in of werd er alleen nog een beetje gepraat over de huidige spitsen? Ik vind het echt vervelend dat je overal abonnementen voor nodig hebt. Maar goed, Summerville lijkt me eigenlijk wel de enige geschikte en haalbare aanvaller op het moment in de eredivisie, het zou dus een goede aanwinst zijn, hopelijk gaat dat door.

Barto

Blijkt niet meer door te gaan. Op Twitter lees ik:

Crysencio Summerville komt niet naar PEC Zwolle. De club wilde de 18-jarige aanvaller huren van Feyenoord. De Rotterdammers willen hem alleen verkopen omdat hij zijn contact niet wil verlengen. PEC kan geen forse transfersom betalen.

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door Barto
pecfan

Als ik een vermogend man was kocht ik hem voor een redelijke prijs. Zonder blessures kan je hem altijd weer voor winst verkopen. Betere investering dan aandelen.

Nieuwespelersgraag

Helaas, het zal dan waarschijnlijk een buitenlandse speler zijn, aangezien er niet veel rondloopt in Nederland. Dankjewel voor de updates!

swolluh

Het twitter account van Forzapeczwolle staat niet echt bekend om zijn betrouwbare. berichtgeving.

mazu

https://www.destentor.nl/pec-zwolle/strieder-voorlopig-niet-inzetbaar-voor-pec-zwolle-blessures-saymak-en-lam-vallen-mee~a0cda6f7/

Gokje…… kruisband. Hoop het niet, maar het is weer een vaag verhaal, dus dit gaat erg lang duren. Willems kan alvast op zoek naar een vervanger, naast die broodnodige centrumspits

Nieuwespelersgraag

Misschien moet je ophouden met het over ‘die broodnodige spits’ van je te hebben. Die gaat er echt niet komen, Reza en Flemming (evt Van Duinen) zijn gewoon goede spitsen die goed genoeg zijn voor PEC. Willems gaat sowieso geen overbodige spelers binnenhalen. PEC heeft alles op een snelle, diepgaande buitenspeler met een goede actie na. Strieder kan ook prima vervangen worden door Nakayama of Lam, dus ik zou niet te veel verwachten.

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door Nieuwespelersgraag
Rick2

Eens, onze winst moet in de vastigheid van het team zitten, er zijn nu eenmaal geen financiële middelen om spelers met extra klasse aan te trekken. Alleen clubs met investeerders kunnen dit nu (Utrecht, Fortuna en Emmen bijvoorbeeld). Niemand kan de gevolgen van Corona voorspellen.
Zou mooi zijn als als we een deal met Feyenoord kunnen maken m.b.t Summerville, wil niet bijtekenen op dit moment. Wellicht met een flink doorverkoop percentage kopen? Maar ik vrees dat dit niet gaat lukken.

Nieuwespelersgraag

Inderdaad, ik denk dat we ook echt niet veel nodig hebben, ons elftal was vorig seizoen ook goed genoeg, alleen door blessures en doordat er een compleet nieuw elftal stond had pec een zwaar seizoen, de vastigheden gaan waarschijnlijk een groot voordeel zijn dit seizoen, PEC heeft op het moment ook de minste mutaties van alle clubs in de eredivisie.

mazu

Beste Rick, als clubs als Fortuna en Emmen nu al meer financiële mogelijkheden zouden hebben dan PEC, hebben we echt een probleem. Dan is er iets heel erg misgegaan de laatste jaren. Die broodnodige spits moet er wel komen, want we hebben namelijk geen echte centrumspits. Daarnaast inderdaad een snelle buitenspeler, want aanvallend is het een drama. Willems blinkt tot nu niet echt uit in creativiteit vwb het aantrekken van spelers, het wordt nu tijd voor actie.

Rick2

Tja bij Fortuna is er gewoon een vermogende Turkse investeerder bijgekomen daar kunnen we niet tegen op. Bij Emmen zijn er ook externe investeerders die meehelpen buiten de reguliere begroting anders kan ik de niet EU salarissen, een flinke transfersom voor Tibbling en het bod op Padt niet verklaren. Zelfs een Heracles investeert amper terwijl die de laatste jaren miljoenen binnengeharkt hebben met transfers. Clubs zijn huiverig voor de toekomst (Corona) en zonder investeerder wordt het lastig en is het zaak van de lange adem. Volgens mij wil PEC ook met een selectie van 18 man ( exclusief keepers) werken… Lees verder »

swolluh

Wellicht kan het investeringsfonds nieuw leven worden ingeblazen?

markizo

Hoe zit het volgens jou met al die ,,aandelen”investeerders en de grote sommen aan transfers in de afgelopen 2 seizoenen bij PEC? Ik heb het al vaker gesteld, maar het lijkt wel ,,vloeken in de kerk” als je hierom vraagt bij de beleidsmakers en zelfs de supersupporters hier hoor ik daar nooit over. Ik ben benieuwd? Je weet immers prima te vertellen hoe het bij Fortuna en Emmen zit.

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door markizo
Rick2

Ik wil best een gokje wagen 😉 Als ik de VI moet geloven heeft PEC maar 5% van de aandelen verkocht ( max 40%) de rest blijft van de club. Dat geld, ik weet niet hoeveel dat was, is voornamelijk in de jeugdopleiding gestoken. De transferopbrengsten is gissen maar de afgelopen jaren is dat deels weer geïnvesteerd in spelers. Daarnaast zijn de bedragen die je hoort bruto en daar kun je zo 30 % vanaf halen door de kosten van makelaars, opleidingskosten en belasting. Daarnaast zal ook PEC met de opbrengsten gaten in de begroting afdekken aangezien de begroting niet… Lees verder »

Rick2

Markizo, mijn reactie is nog in afwachting van goedkeuring….

Nieuwespelersgraag

Wat is Reza dan volgens jou? Een centrale verdediger of een rechtsbuiten? Met Reza heb je iemand die er 10 in een seizoen makkelijk kan inleggen in een seizoen, ook Flemming kan echt wel een aantal goals scoren hoor.

pecfan

Je moet er niet gek van op kijken als Lam een keer als spits gebruikt gaat worden i.v.m. voldoende verdedigers.

pecfan

Na alle oefenpotjes tot nog toe staat PEC na Ajax en PSV op de derde plaats.

pecfan

Geen of weinig versterking. Okay. Dan verder met wat we hebben met aanvulling van jeugdspelers. Daar lopen spelers bij met potentie. Due, Dekono, Lagsir en Reijnders laten zien dat ze er bij horen. Zo nodig gewoon opstellen. Wat goed is komt snel. [Huiberts] En dan nog v.d.Berg achter de hand. We hebben wel eens een slechtere selectie gehad. Heb vertrouwen in handhaving op het hoogste niveau.

nul3acht

van Crooij wederom teleurstellend. 1 voorzet gezien wat een schietkans opleverde. Verder waardeloos. Altijd die hangende kop of geïrriteerde/ gefrustreerde gezichtsuitdrukking. Maar blijkbaar geeft John hem nog steeds kansen. Zo’n gast heb je niks aan, pakt straks alleen maar onnodige kaarten omdat het ventje weer gefrustreerd reageert op de scheids. Verkoop hem aan vvv voor het bedrag wat zij wel kunnen betalen. Nu kan je nog iets geld pakken voor hem…. En dan een type Becker gaan aantrekken als buitenspeler! Zolang John resultaat haalt hem maar zijn werk laten doen om onrust te voorkomen. Maar ik zal nooit enthousiast van… Lees verder »

sPECtakel

Admi waar blijftvde update van deze blog?

pecfan

Nog op vakantie?

Barto

Lockdown buitenland misschien?

Menski

Opnieuw op vakantie?

markizo

Prima uitslag weer, al leek het er de eerste 30 minuten weer op dat alles weer breed en achteruit ging. Lam gaat wederom weer de voorbereidingen niet afmaken, een jaarlijks terugkerend probleem. Saymak is in z’n tweede periode, die er overigens voor mij niet had hoeven te komen, nog geen wedstrijd op z’n oude niveau geweest, terwijl Strieder er waarschijnlijk ook weer voor langere periode uit ligt. De jonge spelers blijven verrassen en de routiniers Van Polen en Van Duinen blijven harde werkers, maar voegen voetballend niet zo heel veel meer toe. Met name de snelheid van Bram wordt schrijnend.… Lees verder »

Mirakel orakel

John zit er nu 15 maand en heeft nog geen idee in welke formatie hij wil spelen. Clement middenveld of linksbuiten, saymak idem mar dan rechts. V. Crooy linksbuiten, rechtsbuiten en nu zelfs spts. En het is zo simpel. Clement en saymak zijn middenvelders, reza met afstand onze beste spits. Van duijnen linksbuiten wat is de enige met snelheid en diepgang en van crooy rechtsbuiten. Beter heb je nu niet in de selectie. Zo simpel maar john wil het maar niet zien. Hoe lang mag deze man nog aanmodderen? Hele club gaat op deze manier naar de filistijnen. De uitslagen… Lees verder »

sPECtakel

helemaal niet met jou eens.. waar is deze voorbereiding voor? Toch om dingen uit te proberen… ? Dan switch je eens wat en kijk je of spelers op andere posities ook excelleren. Bovendien als je altijd maar aan 1 vast patroon houdt, dan ben je ook erg voorspelbaar. Ik vind het juist goed dat hij dingen uitprobeert en Tnt pakt t prima. Dit geef zelfvertrouwen. de vaste patronen komen wel in de laatste oefenpotjes voor dat de competitie weer start. Ik vind van Wermeskerken tnt onze beste man.. Wat speelt hij goed, ook vind ik het gaaf te zien dat… Lees verder »

Mirakel orakel

Je hebt nagenoeg dezelfde selectie al 15 mnd. Als je het nu nog niet weet als TS valt het kwartje ben ik bang nooit meer. Reza is onze beste spits. Mike heeft alleen als linksbuiten waarde en van crooy moet de laatste plek invullen voorin. Valt er 1 uit kan clement of saymak (niet mijn voorkeur) naar voren. Dat weet je al. Achterhoede, keeper en middenveld zijn nagenoeg ongewijzigd. Leg mij uit wat we nog moeten uitproberen? Leemans is terug maar komt te kort. Is optie 28 voor middenveld. Jeugdspelers kun je laten invallen misschien verrast er 1. Maar nogmaals… Lees verder »

Jongerenrang1980

Ik denk dat we aan de hand van de 4 oefenwedstrijden wel een paar conclusies mogen trekken: 1) onze selectie is in de breedte in vergelijking met sommige andere eredivisie clubs volwassener en kwalitatief beter. De vraag is welke waarde dit zal hebben het komende seizoen. 2) We krijgen met of zonder Strieder minder goals tegen. Eerlijk gezegd weet ik niet waarom. Ik vind de organisatie niet beter en we hebben dezelfde verdedigers. We verliezen minder de bal op het middenveld? 3) Onze trainer wil met een kleinere selectie spelen en met meer vastigheden trainen en spelen. Maar hij schuift… Lees verder »

Rick2

We hebben pas 3 van de 7 weken voorbereiding gehad, logisch dat hij dingen uitprobeert. Hij heeft zijn ideale elf echt wel in zijn hoofd maar er kunnen natuurlijk allerlei omstandigheden veranderen, blessures, vorm of spelers die ineens gegroeid zijn. Saymak bijvoorbeeld valt me los van zijn blessure nog vies tegen, ook de keuze voor het centrum wordt een lastige denk ik. Clement zal uiteindelijk middenvelder worden, hoewel ik de gedachte om hem als linksbuiten te gebruiken wel begreep. Vind Reijnders en Doue echt positief verassen maar het blijft natuurlijk nog maar oefenen. Ook bij Lagsir zie je het talent.… Lees verder »

swolluh

Doue en Reijnders vielen mij positief op. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of Reijnders beter uit de verf komt op het middenveld of linksachterin. Bajselmani lijkt zich ook goed te ontwikkelen. Van den Belt is mij toe nu toe nog niet opgevallen de eerste indrukken van hem is dat die tekort komt als eredivisie middenvelder Achterin vind ik dat we met Lam en van Polen snelheid tekort komen en vond ons met Kersten en Doue beter staan. Op de linksbuiten zou ik starten met van Duinen en rechtsvoorin met van Crooij. In de spits Reza die mits hij… Lees verder »

pecfan

Het is verrassen.

jw

Ik ben het helemaal met je eens. John is de slechtste coach die we ooit hebben gehad. We hebben naar mijn idee best goede spelers. Zetterer, Paal, van Duinen, Reza, huiberts, clement,strieder zijn toch echt wel goede spelers.

jw

John gaat Reza echt niet als eerste spits opstellen.vorig jaar gaf hij steeds aan dat Johnsen zorgde voor meer gevaar zorgde. Die heeft er dus echt geen verstand van. Zo moeilijk is het niet de beste opstelling te bedenken maar tsja John ….

markizo

Voetbal is een simpel spel, alleen trainers doen vaak moeilijk waarvan de TS van PEC het wel heel moeilijk maakt.